Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ; ΔΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΣΥΜΦΕΡΕΙ...


Νέο μοντέλο της VW, 
με κινητήρα φυσικού αερίου, 
επιδοτείται με πάνω από 2.000 ευρώ. 
Ποιες εταιρείες έχει βάλει στο μάτι η ΔΕΠΑ 
και τι καθυστερεί την έκδοση 
αδειών για εξειδικευμένα συνεργεία






Συνεχείς επαφές με δεκάδες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και τις μεγαλύτερες εταιρείες με στόλο οχημάτων έχει το τελευταίο διάστημα η ΔΕΠΑ, στο πλαίσιο του σχεδίου για την προώθηση της κίνησης με φυσικό αέριο στα ΙΧ.
Πριν από λίγες ημέρες υπεγράφη συμφωνία με την αντιπροσωπεία της Volkswagen στην Ελλάδα, η οποία προωθεί το VW Up! By Fysikon, υβριδικό ΙΧ, 1.000 κυβικών και των 68 ίππων, που κινείται τόσο με την παραδοσιακή αμόλυβδη όσο και με φυσικό αέριο. Το εν λόγω αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά οικονομικό, καθώς, όταν κινείται με φυσικό αέριο (CNG) χρειάζεται μόλις 2,9 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα, ποσότητα που κοστίζει μόλις 2,8 ευρώ. Μάλιστα, εκτός από τις χαμηλές απαιτήσεις του, είναι και οικονομικό, καθώς κοστίζει από 10.450 ευρώ (η τρίθυρη έκδοση) και 13.020 ευρώ (το πεντάθυρο), ενώ η ΔΕΠΑ επιδοτεί την αγορά του με μέχρι 2.190 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τη Mercedes, προκειμένου να επιδοτήσει την αγορά υβριδικού αυτοκινήτου της εταιρείας, ενώ βρίσκεται σε επαφές με τουλάχιστον 12 από τους μεγαλύτερους αντιπροσώπους της χώρας.



ΣΤΑ ΣΥΡΤΑΡΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Η ΚΥΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

Η εξέλιξη που αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση στην αεριοκίνηση είναι η δυνατότητα μετατροπής ενός αυτοκινήτου από παραδοσιακό σε υβριδικό, με την εγκατάσταση κινητήρα φυσικού αερίου. Προκειμένου να μπορέσει να γίνει αυτό και να «ανοιξει» η αγορά των μεταχειρισμένων ΙΧ, πρέπει να υπογραφεί η πολυαναμενόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση, των υπουργείων Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Η εν λόγω ΚΥΑ ήταν προγραμματισμένο να υπογραφεί μέχρι το τέλος του 2013, όπως είχε δηλώσει μέσα στον Οκτώβριο ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ασημάκης Παπαγεωργίου, ωστόσο δεν έχει υπογραφεί ακόμη από τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο. «Το θέμα με τις αδειοδοτήσεις συνεργείων για την εγκατάσταση κινητήρα φυσικού αερίου έχει κολλήσει λίγο στο υπουργείο Μεταφορών, κυρίως λόγω του καθορισμού των προδιαγραφών που θα πρέπει να τηρεί ένα συνεργείο, προκειμένου να λάβει πιστοποίηση. Εμείς περιμένουμε την ΚΥΑ, που, αν κρίνουμε από το ενδιαφέρον που υπάρχει, αναμένεται να εκτοξεύσει την αγορά», αναφέρει χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος της ΔΕΠΑ.

Εξάλλου, η εταιρεία έχει ως νούμερο ένα στόχο τις εταιρείες που έχουν μεγάλους στόλους οχημάτων, όπως για παράδειγμα η ΦΑΓΕ και η Hertz, που ενοικιάζει οχήματα ή εταιρείες ταξί σε μεγάλες πόλεις, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Οι συγκεκριμένες εταιρείες αποτελούν βασικό target group για τη ΔΕΠΑ και ήδη έχουν γίνει συνομιλίες, ενώ υπάρχει και ανταγωνισμός με το υγραέριο. Τα εν λόγω deal όμως δεν μπορεί να προχωρήσουν, εάν δεν υπογραφεί πρώτα η σχετική ΚΥΑ για τα συνεργεία. Να σημειωθεί πως σήμερα λειτουργεί, πιλοτικά, μόλις ένα συνεργείο με πιστοποίηση από τη ΔΕΠΑ στην Αθήνα.



ΑΝΕΛΠΙΣΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ιδιαίτερα ικανοποιητική κρίνεται από τη ΔΕΠΑ η κίνηση στο πρώτο πρατήριο φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη, FYSIKON, που λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2013. Το πρατήριο βρίσκεται δίπλα σε πρατήριο της ΕΚΟ, πριν τη διασταύρωση του αεροδρομίου, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής 128.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής, στην πόλη και γενικότερα στην Κεντρική Μακεδονία, κυκλοφορούν πάνω από 200 υβριδικά ΙΧ. Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της ΔΕΠΑ, πρόκειται για πολίτες που ζούσαν στη Γερμανία, από όπου αγόρασαν τα εν λόγω αυτοκίνητα, τα οποία έφεραν στη συνέχεια στην Ελλάδα.

Εξάλλου, η ΔΕΠΑ βρίσκεται τους τελευταίους μήνες σε αναζήτηση νέου χώρου, για τη δημιουργία δεύτερου πρατηρίου, στα δυτικά της πόλης, πιθανότατα στη Σίνδο ή στον Εύοσμο.



Πηγή: voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου