Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

ΖΗΣΕ ΜΑΗ ΜΟΥ ΝΑ ΦΑΣ ΤΡΙΦΥΛΛΙ... (ΥΠΟΓΕΙΑΣ ΑΠΟΘΗΚΗΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ)



Ενώ οι ανακοινώσεις για τα έσοδα 

από τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες 

εντυπωσιάζουν, ένα άλλο θέατρο 

συνεχίζει να παίζεται εδώ και χρόνια...




Ένα ακόμη δημοσίευμα για την Υπόγεια Αποθήκη της Νότιας Καβάλας, έρχεται να "ζεστάνει" και πάλι την υπόθεση...

Το άρθρο προέρχεται από την ιστοσελίδα ενέργειας Energypress, η οποία στο παρελθόν έχει φιλοξενήσει αναρίθμητες δημοσιεύσεις για το ίδιο θέμα.


-   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -

ΟΙ ΑΖΕΡΟΙ «ΞΑΝΑΖΕΣΤΑΙΝΟΥΝ» ΤΗΝ ΑΠΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

Μπορεί οι Βρυξέλλες να έχουν μετατρέψει – ελέω Gazprom και όχι μόνο – σε «case study» το κείμενο της έγκρισης της εξαγοράς του ΔΕΣΦΑ από την αζερική Socar, με αποτέλεσμα κάποιες εκτιμήσεις να τοποθετούν την ολοκλήρωση της εξαγοράς ακόμη και προς το τέλος του 2014, αυτό δε σημαίνει ωστόσο ότι ο νέος ιδιοκτήτης του διαχειριστή του συστήματος έχει μείνει με δεμένα τα χέρια. Ήδη στην Αθήνα έχει εγκατασταθεί η διοικητική ομάδα που θα τρέξει την Socar Hellas καταγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί και καταστρώνοντας τα επόμενα σχέδια για το ΔΕΣΦΑ.
Μεταξύ των σχεδίων που οι νέοι ιδιοκτήτες βλέπουν με θετικό μάτι, περιλαμβάνονται αρκετά project, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται σύμφωνα με πληροφορίες, η αποθήκη φυσικού αερίου στο εξοφλημένο πεδίο της Νότιας Καβάλας.

Η επικαιρότητα των ημερών άλλωστε έχει επαναφέρει στο προσκήνιο την αναγκαιότητα ύπαρξης μιας υποδομής αποθήκευσης φυσικού αερίου, η οποία θα αύξανε σημαντικά τις εφεδρικές δυνατότητες του ελληνικού συστήματος, οι οποίες αυτή τη στιγμή περιορίζονται μόνο στην ικανότητα που έχει η Ρεβυθούσα (περίπου 7 ημέρες ή 15 υπό προϋποθέσεις) η οποία άλλωστε δεν προορίζεται για αποθήκη εφεδρείας. Βεβαίως το βασικό ζητούμενο για την κατασκευή της ελληνικής αποθήκης είναι να βρεθούν οι χρήστες που θα είναι διατεθειμένοι να γεμίσουν με αέριο τη αποθήκη. Η διαδικασία αυτή αντιπροσωπεύει και το μεγαλύτερο κόστος του project. Για το σκοπό αυτό εάν βρισκόταν ένας μεγάλος χρήστης που θα ενδιαφερόταν για το έργο, τότε αυτομάτως το σκηνικό γύρω από τις προοπτικές της Νότιας Καβάλας, διαφοροποιείται και το έργο καθίσταται βιώσιμο.

Ένας τέτοιος πελάτης θα μπορούσε να είναι ο αγωγός TAP και οι χρήστες που θα καλύψουν τη δυναμικότητά του. Ωστόσο, όπως διευκρινίζουν αρμόδια στελέχη της κοινοπραξίας, θα πρέπει να θεωρείται ειλημμένη και «κλεισμένη» η απόφαση για κατασκευή των κυρίως αποθηκών του αγωγού στην Αλβανία. Εκείνο όμως που δε θα πρέπει να θεωρείται τελειωμένο, προσθέτουν τα ίδια στελέχη, είναι εάν υπάρχει απόφαση του Αζερμπαϊτζάν και της Socar για αξιοποίηση της Νότιας Καβάλας, να προωθηθεί τελικά η κατασκευή και δεύτερων αποθηκών για τον αγωγό. Τα πάντα αλλάζουν εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον από το κονσόρτιουμ του Σαχ Ντενίζ ή από τη Socar, αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος της κοινοπραξίας.

Ως προς τα χαρακτηριστικά του έργου να υπενθυμίσουμε ότι εφόσον κατασκευαστεί η αποθήκη έχει τη δυνατότητα να καλύψει τις ανάγκες της χώρας σε αέριο, σε περίοδο κρίσης για διάστημα περίπου δύο μηνών, με δυναμικότητα αποθήκευσης περίπου 1 δις κυβικού μέτρου, και ικανότητα τροφοδοσίας του εθνικού συστήματος με 7 έως 9 εκατομμύρια κυβικά μέτρα ημερησίως. Το έργο έχει ενταχθεί στα έργα κοινής προτεραιότητας της ΕΕ (Projects of Common Interest , PCI) και εκτιμάται ότι μπορεί εμπορικά να διευκολύνει σημαντικά το διασυνοριακό εμπόριο φυσικού αερίου όχι μόνο από αγωγούς αλλά και από την αγορά του spot LNG, η οποία παρουσιάζει εποχικότητα στις τιμές.  

-   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -



Να υπενθυμίσουμε ότι το έργο θα μπορούσε αυτή τη στιγμή να είναι έτοιμο, αν η κρατική μηχανή και το ΥΠΕΚΑ δεν κωλυσιεργούσε, εντάσσοντας την Υπόγεια Αποθήκη της Νότιας Καβάλας στο ΤΑΙΠΕΔ και ουσιαστικά ματαιώνοντας την επένδυση, η οποία ήταν έτοιμη από πλευράς Energean.

Προσφάτως μάλιστα, πληροφορηθήκαμε ότι το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων "παρήγγειλε" και τρίτη κατά σειρά μελέτη για το συγκεκριμένο έργο! Οι μελέτες πρέπει να τονίσουμε ότι δεν διενεργούνται ΔΩΡΕΑΝ! Ίσως πρέπει να ψάξουμε βαθύτερα για τα αίτια των καθυστερήσεων και των συνεχών αναβολών ανάθεσης και πραγματοποίησης του έργου... 





       w o r k e r s




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου